torsdag 11 februari 2010

Happy day.

hola amigos :)

Idag har det varit en riktigt slapp dag :)

Det började med att jag inte vaknade för ens klockan slog ett, helt utvilad :)
Och inte nog med detta så vaknade jag till en stor sol på himlen :)

Efter jag hade gnuggat mig i ögonen en liten stund och satt på mig kläder så tuffade jag ner till köket :)

Började med en morgon cigg och sedan var jag igång :)
Jag började med att laga mat till de små liven som bor här :) det blev en delikat rätt som bestod av fiskpinnar och inget mindre än hemmagjort potatismos! Mmmm :)

Sedan pratade jag men min mor och far en stund via den bästa påkommna uppfinningen skype. Det var jätte skönt att höra deras röster :)

Sen gjorde jag mig iordning för en liten utflykt, och den utflykten begav sig av till stranden faktiskt :)
Där fick barnen leka en stund :)
När vi skulle bege oss i väg för att lämna mig på jobbet så tyckte eira att det skulle vara kul att trampa i hundbajs. Och det var INGEN nådig hög vill jag tala om för er.. det var nog den största jag har sett :O (större än Doris Larssons R.I.P)

Efter en noga avtorkning av en uppstötande kajsa så for vi iväg :)

På jobbet idag var det lugnt och skönt, Mamma tina och Pappa pablo var nämligen inte hemma de bestämde sig för att gå på bio och se avatar, så där med ingen gråt från klara idag.

Jag och klara tog oss en promenad på okända ställen, jag var riktigt stolt över mig själv när jag hittade dit jag hittade och sedan hem igen :)

Efter detta så gick vi hem för att bada lilla klara, och tina hade berättat att det kan bli väldigt ledsamt när klara får vatten i ögonen, men idag hade jag någon som vakade över mig och tyckte att jag skulle få en bra dag, för det kom inte en enda tår från klaras små ojos, nepp istället kom det öjud från hennes boca som lät som skratt faktiskt :)
Efter den här upplevelsen så satte sig klara framför tv:n medans jag ställde mig och gjorde pannkakor.. hmm, eller heter det jag gjorde verkligen så... kol bitar?? kanske..
En liten stund efteråt kom tina och pablo hem så jag kunde åka hem till mitt.

Och nu sitter jag här och funderar på hur jag ska kunna lösa ett mysterium..

Det är nämligen så att jag har fått ett till jobb som barnpassare och detta är på förmiddgarna i en stad som heter jerez som ligger ungefär två mil härifrån, så vi ska se hur detta ska lösa sig med pendel i mellan. Men eftersom jag har kajsalisa så löser sig det mesta faktiskt, hon har hjälpt mig med mycket, och jag är så glad att jag har henne.

Men nu tror jag att jag ska tassa upp till min säng.

En till sak innan jag slutar :)
Imorgon kommer det förmodligen att fixa sig med min dator och internet, så då kommer det massvis av bilder :)

Puss & kram mina nära och kära, Love yah!!

XoXo
Prinsessa på vift

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar