torsdag 4 februari 2010

beautiful...

hejsan alla trogna läsare :)

får be om ursäkt för att jag inte skrev min första eller andra dag men allt har varit så nytt att jag knappt har hunnit och suttit här någonting förutom de välbehövna samtalen med far, mor och bror.

Men nu är jag igång igen i alla fall.

Nu sitter jag här i väntan på att få hämta de två största barnen ifrån skolan för de ska hem och äta, och efter detta så ska jag lämna Juana Maria på skolan igen och ungefär en timma efter det så ska mikael tillbaka :)

Idag regnar det tyvärr, men de är 11,5 grader ute iaf så det är ganska milt.
Igår var det 20 grader och stor sol, även om 20 grader låter mycket vill jag bara berätta att jag hade en höst jacka och en vinter halsduk men jag frös ändå , så avundas inte allt för mycket ;)

I tisdags när jag reste så gick allting jätte smidigt och bra, det enda var att jag hade superduper tråkigt i barcelona när jag fick vänta i 5,5 eller 6,5 timmar helt själv utan internet :O Men det kommer några biler från flygpaltsen iaf :)

hmm, imorgon om det är fint väder kanske jag vågar mig ut själv, dit jag hittar är skolan, supermarket och lekparken :P

Själva staden palma är riktigt fint och fult, alltså jag tycker att det är underbart här, det finns mycket ställen där det är igenstängt och klotter och sådär, men samtidigt är staden helt underbar :) det enda galna i den här staden är bilarna och reglerna eller vad man ska säga!
Spanjorer är helt galna när de kör bil, jag kommer nog få ta bussen för det här kommer jag inte våga köra i tror jag :O
Sen reglerna alltså typ varenda gata som finns är två filig men inte för att man ska kunna köra åt varsitt håll utan det är två filgt för bilar som ska åt samma håll, alltså typ varenda gata är enkelriktad :O
Och om det mot förmodan är dubbelfilat så är det två eller tre körbanor för varje håll...
Ett ord ... MYSKO!


Men nu får ni njuta av de få bilder jag har :)



Barcelonas flygplats.



Barcelonas flygplats.



Mikael, nya picasso.



Utsikten från mitt fönster.



Juana Maria är en docka.

XoXo
prinsessa på vift

2 kommentarer:

  1. nej oftast så blir det en fuktig kyla. du får ge mig adressen till familjen. så man kan skicka nått nån gång. saknar dig massor och jag är så stolt över dig. puss puss

    SvaraRadera
  2. Bienvenido a España!! Vad skönt att allt gått bra och att du trivs.

    Kram

    SvaraRadera