torsdag 25 februari 2010

Delat nytta med nöje.

Idag har det regnat som jag vet inte vad, jag och anna möttes klockan kvart över nio i morse för att ta båten till cadiz men det var tydligen för grunt vatten så fick fick ta bussen. Men det gick bra det också :)

Väl framme i cadiz fick anna fråga vägen till det där stället hon skulle för att kunna söka in till en skola. Och efter att gubben sa att vi skulle gå rakt fram tills vi såg en ful staty i en rondell så färdade vi :)

Väl framme så fick anna reda på att det fattades ett papper, men som tur var så gick det pappret att fixa i cadiz inte så långt där ifrån så det var bra :)

Efter att vi var klara med alla papprena och så så gcim vi i stormen påväg ner till staden och det var verkligen storm, annas paraply gick i sönder och mitt vek sig, hehe , men kul åt det hade vi väldigt länge ;)

Efter några fynd på stan så betämde vi oss för att tjocka oss lite och faktiskt ta en hamburgare på burger king innan det var dags att åka tillbaka till el puerto för att jobba.

På jobbet var det ganska trist idag, jag har ju varit bortskämd med vädret och kunnat ta ut klara till parken eller på en promenad och idag har jag bara fått suttit inne med henne och titta på film och gjort mat och badat. Hur slappt det än låter, så menade jag faktiskt inte att vi tittade på film, eller aa jag försökte men klara ville inte.. Tyvärr, men nu är dagen över och jag är lika glad ändå :)

Imorgon klockan 10 ska jag träffa anna nere i stan vi den gammla kyrkan för att vi ska äta frukost tillsammans, det är tydligen väldigt vanligt att man bestämmer att äta frukost med varandra här nere i spanien. Efter det så ska vi köpa en skit mobil till mig med spanskt kontantkort så att jag kan ha kontakten med dom här nere i spanien, och så jag kan lägga ifrån mig min lila pärla så att det inte blir så dyra räkningar, för det är ju lätt hänt att mna ringer till nån och pratar kanske lite längre än vad man hade planerat och pang där är räkningen. SÅ ni som vill ha kontakt med mig från sverige, det är bara för er att använda datorn mer, för förmodligen blir det inga mer samtal från lilla mig :) Sen ska vi förmodligen gå till hennes kompis som tatuerar och se lite och höra om lite saker :) Ska bli en upptäckts färd detta också ;)

Tänkte lägga in lite bilder från vad jag har handlat och när jag och anna väntade på att få gå på tåget i 40 minuter :)

Anna & Carro.


Tåget vi åkte med.


Är finare på.


Som sagt.


Eller vad säger du anna? ;P

Puss

Xoxo
Prinsessa på vift

5 kommentarer:

  1. Ja herregud vilken dag säger jag bara! Jag är dödstrött! Imorgon väntas ännu en rolig dag med min kära vän!! hahaha!! ;P

    SvaraRadera
  2. PS: Gillade verkligen ditt paraply med HIGH SCHOOL MUSCIAL MOTIV !!!!!!! ;P

    SvaraRadera
  3. hahah jag håller med, helt slut. :P haha, MOBBAS INTE för paraplyet ;P vems paraply var det som höll i blåsten ;) haha där fick du ;) hahaha!!!! ;)

    SvaraRadera
  4. hej prinsessa vilka fina kläder du har köpt.synd att vädret var så dåligt,men ni verkade ha roligt iallafall.här är det plusgrader idag,en liten förkänsla av våren. många pussar o kramar från mormor o morfar.

    SvaraRadera
  5. Hej gumman!
    Vilken rolig dag ni verkar ha haft. Roligt med lite fotografier. Låter klokt att du fixar en mobil därnere. Det är roligt att se dig på bild, du ser riktigt lycklig ut. Kramisar
    från mamma, pappa och alex.

    SvaraRadera