onsdag 3 mars 2010

nedstämd.

Idag har det varit en ganska nedstämd dag..

Känns inte som det bara är för mig det är så, vet inte vad det är som står på.
Känner mig ivägen för alla bara. Trivs gör jag. Jag vet inte, bara en magkänsla jag skriver på.

Detta regn, att det aldrig kan ta slut. 16 grader, storm och regn är faktiskt inte så glassigt som ni tror där hemma. Jag vet att ni sitter i 13 minus om ni har det idag också, men det är lite synd om oss i El puerto också.

Skolan, den funkar bra. Kändes idag att jag inte kunde språket, men det kommer nog snart. Esmi min lärare sa att nästa vecka kommer hon inte svara ifall det var någon som pratade på engelska. Och visst det är nog det bästa läro sättet även om jag inte har använt mig utav så mycket engelska hittils men. Men samtidigt är det ju faktiskt ett nytt språk, och även om man kan mycket gramatik efter en vecka så kanske man inte kan tala speciellt bra.

Loggade in på msn förut och pratade lite med anna, hon hade fått en lägenhet hon skulle iväg och prata om vad jag förstod det som :) Kul för henne. Det behöver hon, hon trivs inte så bra i den lägenheten som hon har nu. Och det kan jag förstå lite. Alltså det är en mysig lägenhet men den är tvärt imot vad hon själv vill ha, Hon vill ha en ljus lägenhet med stora fönster och så. Den lägenheten hon har nu har två fönster. Ett ligger utåt, men det ligger i hennes sovrum alltså rummet längst bort i lägenheten så där kommer det inte in så mycket ljus. Sen har hon ett i Vardagsrummet/köket och det går liksom ut till trapp upp gången, men nu är det ju så att det som ni i sverige kallar trapp upp gång är inte riktigt samma sak här, svårt att förklara men fönstret ger inget ljus iaf. Hoppas, Hoppas, Hoppas.

Idag sprang jag och klara ner till mitt och annas café där vi brukar mötas för att ta en kopp varm chocklad eller som det heter här, cola cao. Det kom några regndroppar på oss, men jag menar ingen har ju dött utav regn förut. Väl nere på cafét så sa anna att hon hade en pressent till mig och började rota i sin väska, vet ni vad denna omtänksamma anna ger mig? ;D



Detta är inte vad ni tror, ni tror säkert att det är en sådandär mjuk plånbok, men icke sa nicke, om jag säger såhär, i den här mackapären låg det en tändare och ett cigg paket :) Yes ni förstod rätt, det är en påse för att ta kål på lilla mig. hehe nej då, men det är nämligen så att jag införskaffat mig en större väska och klagar jämt på att jag varken hittar ciggen eller tändaren, så då köpte anna en liten väska som jag kan ha det i :) Ett STORT tack till anna och denna uppfinning :)

Hehe, snart är överraskningen till er där hemma klar ;) Ska bli såå kul, önskar att jag själv kunde vara där och se era miner :)

Saknar er. Håller er varmt om hjärtat. Älskar er.

Xoxo
Prinsessa på vift

4 kommentarer:

  1. Vinterväder i Spanien är så underbart! Spöregn och storm - nästan så jag saknar det. ;)

    SvaraRadera
  2. JAg lovar att man är ganska trött på kyla..
    Sen går ju livet upp och ner,vissa dagar bättre andra dagar sämre Håll ut!!!!!Snart blir vädret toppen.


    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Låter som vårat höstväder, regn och rusk. Imorgon kommer allt säkert att kännas bättre.. vi saknar dig och tänker ofta på dig. Det låter som det är tufft i skolan men du kommer säkert att lära dig mycket:) Gullig kompis du har:) kramisar mamma och pappa

    SvaraRadera
  4. hej gumman.
    det lät inget vidare med vädret ,men det vänder nog snart o blir fint.vilken fin present du fick. saknar dig .många pussar o kramar från mormor o morfar

    SvaraRadera