måndag 15 mars 2010

hmm..

Förlåt mig allihopa, Idag har jag inte skrivit på exakt tio dagar, och jag vet att det har varit efterförfrågningar på det , men jag har inte haft någon ... åg vad heter det , nu har kan jag inte ens skriva det ordet jag inte har haft någonting av... AH nu kom jag på det , inspiration.

Dom senaste dagarna har vädret varit väldigt bra . Det är positivt.
För er som läser min blogg men som jag inte har sagt det till, så är jag bedd om att flytta, så jag eller aa anna försöker hitta nått åt mig. I värsta fall får jag bo som aupair hos mina arbetsgivare, och i värsta värsta fall så får jag komma hem igen.. Nu får ni inte ta det som liksom jag skule grina om jag behövde åka hem, men jag känner att jag inte vill sluta resa än. Och kommer jag hem så vet jag att jag inte kommer åka på nått igen. Det tog ju mig nästan ett halvår att åka iväg.

hm, vad finns det mer att berätta, jag har inte riktigt någon inspiration fortfarande.

Idag eller aa i helgen så kom de en norsk klass och hälsade på trinity, jag har inte sett dom mer än en gång, dom ska bara stanna här i en vecka som en liten språkresa från deras skola. Imorgon ska vi åka till cadiz och se på gamla byggnader och äta lunch där också förmodar jag. Sen på onsdag blir det midda eller alkohol eller jag vet inte , men det är iaf på en irländsk pubb här i stan iaf, det är nämligen då den riktiga sankt patriks dagen är så vi får dit och fira den. Sen på torsdag så ska vi åka till jerez för den tredje utflykten med norskarna. Där ska vi också se på gamla byggnader. Och sen förmodligen lite shopping.

På fredag är jag ledig också , kommer endast jobba idag och onsdag denna vecka för att skolan krockar och för att på fredag ska tina, pablo & klara till madrid för att tina har en ledig dag och dom ska ju flytta till madrid så då passar dom på att åka dit och titta på lägenheter.

Hur jag mår..
Jag mår stundvis bra... Eller aa, jag har faktiskt inte mått så bra dom senaste dagarna. Jag har fått varit ifrån anna sen i torsdags för att hon har jobbat. Men jag fick träffa henne idag iaf så nu mår jag bra igen.. Dom 2 andra unga i min klass är väll ganska knepiga.. eller aa simon funkar, men är lite svårt. Men av Laura den österrikiska tjejen skulle jag kunna strypa tror jag.. Man mår inte bra i hennes umgänge. (tjej-grejer)Sen mår jag inte så bra för att jag inte har någon koll på vad som kommer att hända, dom telefonnummrena som jag och anna har ringt eller aa anna. Typ ingen av dom har svarat, och har dom svarat så har det inte funnits något.. Men jag försöker hålla lågan uppe och hitta någon.

Nästa vecka kommer vi få en ny tjej till klassen, jag vet inte hur gammal hon är eller någonting, det enda jag vet att hon är brasilanska.


Xoxo
Prinsessa på vift

4 kommentarer:

  1. Ja du mitt lilla hjärta, livet är inte alltid rättvist men på något konstigt sätt så brukar det lösa sig till något positivt. Det är tråkigt bara att höra att du inte mår så bra:( Bit ihop nu gumman och ge inte upp, vi hejar på dig.
    Massor av kramar och pussar från mamma och pappa.

    SvaraRadera
  2. Hola guapa

    Hopppas ni hade kul i Cádiz igår : )

    Du ska se att allt löser sig. Jag har själv pluggat spanska i omgångar på olika orter i Spanien (innan jag flyttade hit) och varje gång delat lägenhet med andra studenter/bott i värdfamilj. I början har det känts lite obekvämt, men i efterhand är jag väldigt glad över detta val - en erfarenhet för livet och ett otroligt lyft för spanskan. Väl man går utanför sin "comfort zone" så undrar man varför man inte gjorde det tidigare.

    Lycka till med "boendeletandet".

    Besos

    SvaraRadera
  3. Känner jag dig rätt...vilket jag gör. så kommer du inte ge upp i första taget. Snart hittar du boende, och strunta i i bruden i din klass. inget att lägga energi på att störa sig. njut av vin och håriga spanjorer istället :P pusspuss "Thea stuck in karlstad"

    SvaraRadera
  4. Babe!! Ta´t lungt! Allt är fixat!! :D

    SvaraRadera